Telefon:0770558499

Email:office@stomaorthoplus.ro

Profilaxia afecțiunilor dentare

Profilaxia se ocupă cu prevenirea îmbolnăvirilor dentare și a complicațiilor acestora  prin tehnici minim invazive.

Ea constă în urmatoalele manopere:

• Detartraj ultrasonic – reprezintă îndepărtarea tartrului de pe suprafețele dentare  vizibile cât și cel care se depune subgingival între dinte și gingie.
  • Periajul professional – are ca scop îndepărtarea plăcii bacteriene ( acele depozite moi, alb-gălbui) de pe suprafețele dentare  cu ajutorul unor periuțe mici și paște speciale
  • Air-flow – reprezintă un jet de patricule microscopice de bicarbonate de sodiu și fluor care se dispersează pe dinți  cu presiune mare  pentru a îndepărta petele colorate  cauzate de cafea, nicotină sau alte alimente. Air-flow este astfel o metodă de a albi dinții aducându-I la culoarea lor naturală. Efectul este vizibil imediat.
  • Sigilarea dentară  – este o metodă de prevenire a cariilor de pe suprafețele masticatorii ale dinților temporali sau definitive și constă în aplicarea unor materiale composite fluide în șanțuri și fosete. Acestea pot fi transparante sau de culoarea dintelui și au rol de bariere împotriva agresiunii bacteriene. Metoda este minim invazivă și se  recomandă efectuarea ei în primele 4-6 luni de la erupția dintelui pe arcadă. Dacă există marmoratii (colorații maro în șanturi)  acestea vor fi în depărtate cu o freză foare fină, după care dintele poate fi sigilat. Relieful dentar fiind foare accentuat firele periuței dentare nu ajung în profunzime. Dar prin aplicarea sigilanților în sanțuri și fosete reliful devine mai plat și lucios mult mai ușor de curătat. Totodată  materialele folosite au proprietatea de  eliberare prelungită de flor crescând protecția dintelui și reducându-i vulnerabilitatea la carie.
  • Florizarea dinților proaspăt erupți  și a leziunilor carioase incipiente constă în palicarea unor geluri cu conținut crescut de flor pe suprafețele dentare, care absorbit în smalț, îl face mai protejat împotriva plăcii bacteriene. Scopul acestor proceduri este prevenierea cariilor și tratarea celor incipiente prin remineralizarea smalțului. Procedura este simplă, neinvazivă și se adresează atât copiilor cât și adulților.

Deși pacienții își mențîn o igienă corespunzătoare, aceasta nu întotdeauna este sufiecientă, existând zone greu accesibile. De aceea, controalele periodice și igienizările profesionale sunt metode profilactice care contribuie la prevenirea  și identificarea timpurilor  a cariilor și a bolii parodontale.

La sfarșitul ședinței de profilaxie, pacientului i se face un instructaj amănunțit pentru a-și însuși tehnică de periaj corectă și vă fi sfătuit în alegerea periuței de dinți, a pastei  și a mijoacelor suplimentare (ață dentară, periuțe interdentare, apă de gură, etc) cele mai potrivite pentru el.Astfel, atât pentu pacinetii adulți, dar mai ales pentru cei mici, ședințele de profilaxie reprezintă un mediu facil de acomodare cu mediul cabinetului stomatologic.